Tigani, romi, ciori, stoluri, discriminari si ONG-uri

1. Aveam 5 ani cand unchiul meu a fost gasit mort, injughiat sub podul Decebal. Politia nu a gasit pe nimeni dar se stie in compania cui a fost vazut ultima data viu.

2. Acum mai bine de 20 de ani iese taica-meu dintr-un bar cu haina in mana. Doi tigani afara, unul ii baga un pumn in gura, se vede si acum cicatricea in colt. Au vrut sa-i ia haina. Ce nu stiau ei e ca taica-meu avea o sticla de vodca sub haina, sticla pe care a plasat-o bine in dintii unuia.

3. Eram in clasa a IV-a. Singurii care aveau 14 – 15 ani si barba erau doi copii de etnie roma. Au ramas si repetenti de vreo 2-3 ori. Le trebuiau 4 clase pentru permis, aveau timp sa faca scoala pana la 18 ani cand isi doreau carnet de conducere.

4. Festivalul Vinurilor in Oradea cand inca se tinea la muzeu. Merg sa iau o sticla de vin, cand ajung inapoi vreo 8 tiganusi, niciunul peste 14 ani, trageau de o prietena. I-am dat la o parte si le-am zis sa dispara rapid in penisul meu, moment la care unul scoate o lama de peste 10 centimetri. Am avut noroc ca unul din ei m-a recunoscut si asa am scapat de a avea un buzunar la burta.

5. Aveam vreo 13-14 si mergeam in parcul Balcescu impreuna cu vreo 4 prieteni pe langa o strada de langa Cuza Voda. In fata un pusti de etnie roma ne intreaba de tigari dupa care il baga in pizda ma-sii pe prietenul care-i intinde una, ii baga un pumn in gura si ii ia pachetul. A strigat ceva in tiganeste si de la o poarta au iesit vreo 8-10 tigani mai mari care ne-au mangaiat un pic.

6. Acum vreo 3 ani bunu-meu de 80+ ani ramane fara pasarile din cotet si fara perne, cearceafuri etc in casa. Faptasi? 3 tigani din sat.

7. Am un prieten care a avut un accident si a ramas fara picioare mai jos de genunchi. Avea proteze si se deplasa cu bicicleta, defapt asa a invatat sa mearga iar dupa accident. A ramas fara bicicleta, luata de la el de tigani. Se stiu faptasii, ei stiau conditia lui dar nu i-a interesat. Amenintari si alte chestii. Cine plm fura o bicicleta de la un copil cu picioarele amputate?

8. Acum stau la parter si intr-o seara si-au facut cuib doi tigani sub balconul meu. Ne-am dat seama de asta doar a doua zi dimineata cand am auzit un pic de galagie si am vazut mizerie sub balcon dupa ce au plecat. Peste cateva zile imi bate un tigan in geam ca sa-i dau 20 de lei ca sa-mi faca curat sub balcon ca e mizerie. Astia lucreaza in stoluri acum?

9. Am asistat pana acum la cel putin 5 furturi si tentative de furt din tramvaie. Am intervenit cat am putut unde am putut: o mica impinsatura celui care era pradat, uitat insistent in ochii tigancii ca sa-i dau de stire ca o vad, chiar urlat la cioara intr-un alt caz. La statia urmatoare au urcat 3 cefe late, eu si prietenii cu care eram am luat-o rapid la picior. Lili a ajuns intr-o zi cu geanta desfacuta la lucru desi era cu mine, n-au apucat sa ia nimic multumita spiritului meu de observatie.

10. Nu vorbesc de alte FOARTE MULTE chesti marunte gen injurat pe strada, palme, pumni in figura doar pentru ca nu eram pe unde trebuie. Nu vorbesc de caftelile din fata blocului cand au venit si au batut vreo 6 prieteni pentru ca nu au vrut sa le dea seminte. Nu vorbesc de alte scandaluri cu bate si cutite toate traite pe propria piele si toate iesite din nimic cand inca eram copil. Zic doar sa aveti grija pe unde umbla copiii vostri. Aceleasi persoane colorate ce cauta toata ziua prin gari si piete?  Astea sunt maruntisuri fata de intamplarile prin care au trecut altii! Politia misca… din umeri! Iar daca nu ma crezi… vino-n pula mea sa vezi!

Deci dragi ONG-isti care luptati pentru drepturile lor pe care nu ar trebui sa le aiba in plus fata de noi restul, am un singur mesaj pentru voi: Va invit respectuos sa-mi sugeti pula ca sa uit din amintirile neplacute cu tigani, romi, ciori sau cum le mai ziceti. Va invit sa mergeti seara printr-un sat de tigani si sa faceti un sondaj. Sunteti siguri ca veniti neatinsi si cu toate valorile inapoi? Expresia cu “furatul rotilor din mers” o stiti? Va invit sa va trimiteti copiii la plimbare printr-un cartier de tigani.

Va invit sa mergeti la blocurile NATO din Oradea, e ca la talibani. Va invit sa faceti o vizita la maternitate, prin spitale si sa stati un pic prin fata puscariilor, sa-mi jurati ca n-ati vazut plin de stoluri de ciori. Va invit sa va gasiti ceva mai bun de facut! Toata muia voua si conceptiilor voastre, purtati o parte de vina pentru ca s-a ajuns unde suntem acum cu ei.

Va promit solemn ca daca vreodata voi avea de ales intre pielea mea si a unui tigan borat (copyright Basescu), o sa fac tot posibilul sa fie pielea lui cea jupuita. Il voi trata preferential cu tot respectul si discriminarea pozitiva  pe care o merita o cioara borata.

Cunosc si cativa tigani ok, doi dintre ei sunt cei mai corecti romani pe care-i cunosc. Unul a returnat 100 de mii cand a vazut ca i-a primit in plus. Cu celalalt m-am intalnit intamplator dupa ce nu-l mai vazusem vreo 2-3 ani, a vrut sa imparta cu mine jumatea de corn cu ciocolata pe care o manca. De mentionat ca n-au spus niciodata ca sunt discriminati, ca nu au, ca nu li se da. Lucreaza si nu se asteapta sa le plateasca Bolojan factura la curent. Cu restul ce facem?

Imi cer sincere scuze lor si celor ca ei. Imi cer scuze unui prieten (Liviu) care  va fi suparat pe acest articol desi nu pot sa inteleg de ce.

Din dexonline: ȚIGÁN, -Ă, țigani, -e, s.m., adj. I. S.m. 1. Persoană ce face parte dintr-o populație originară din India și răspândită în mai toate țările Europei, trăind în unele părți încă în stare seminomadă. ♢ Expr. A arunca moartea în țigani = a arunca vina pe altul. A se muta ca țiganul cu cortul = a se muta foarte des; a fi nestatornic. A se îneca ca țiganul la mal = a nu reuși, a eșua într-o acțiune tocmai când era pe punctul de a o duce la bun sfârșit. Tot țiganul își laudă ciocanul, se spune despre cei care se laudă cu ceea ce le aparține. E învățat ca țiganul cu ciocanul (sau cu scânteia), se spune despre cei deprinși cu nevoile. 2. Epitet dat unei persoane brunete. 3. Epitet dat unei persoane cu apucături rele. II. Adj. (Rar) Țigănesc. – Din sl. ciganinŭ. Cf. rus. ț â g a n.

Fara discriminare pozitiva fata de infractori, indiferent de etnia, religia, culoarea lor. Puscariile sunt doar niste locuri unde invata unii de la altii cum sa fure mai mult si mai bine, o sa va spuna orice gardian. Voi stiti cat costa ingrijirea lunara a unei jigodii care sta dupa gratii? Unii nu castiga atat intr-o luna si tot nu cer subventii de la stat. Ce altceva putem face? Ei au drepturi, nu ai voie sa le rupi oasele cand te fura in plina strada, nici daca ai putea.

De ce n-am avut niciodata probleme cu niciun maghiar? Pentru ca ei e oameni! O lege cu amenzi pentru cei care dau bani la cersetori cand bagam?

Articol scris cu toata dragostea si admiratia fata de Arhi si Dojo.

Dragi cititori, daca mai aveti intamplari de acest gen de povestit va pun la dispozitie spatiul meu virtual, poate chiar un site separat despre tigani buni si rai.

P.S: la unguri s-a ajuns la violenta, un tip a impuscat mai multi tigani (link cu google translate). ONG-urile ar putea sa le construiasca o rezervatie ingradita daca-i iubesc atat de mult.

, , ,

52 Responses to Tigani, romi, ciori, stoluri, discriminari si ONG-uri

  1. enzo 06/08/2009 at 4:49 pm #

    nu poti trata problema tiganilor doar prin faptele lor.
    si eu am avut probleme destule cu ei, batai si scandaluri, etc.
    eram cu bunica mea in statia de bus, ea cu mainile in buzunare eu cu 2 plase incarcate dupa ea, un tingan vindea ciorapi cu 3 la 10 mii si a abordat-o pe bunamea care a zis : “ce pizda matii vrei?! ” mucles toata lumea.Ce vreau sa zic este ca acest tratament li se aplica de ‘jdemii’ de ani, ei asa is invatati, asa cresc, nu e doar vina lor ca sunt asa. Pe mine unul ma fascineaza mizeria si dezordinea aproape mistica care-i insoteste, pana si pamantul din jurul caselor lor e intors si rascolit.
    De ce nu se pot educa – pentru ca sunt o societate inchisa care este inclusa in a noastra dar nu face parte din ea, nu primesc nimic dar in schimb e plin de romani si unguri care fredoneaza cantece unguresti si folosesc un limbaj similar…
    cam alambicat ce am zis eu aci, poate o sa imi exersez talentele si o sa scriu un post mai bine elaborat.
    bahtalo!

  2. serban 06/08/2009 at 4:58 pm #

    Respect.

  3. Andy Mihail 06/08/2009 at 5:00 pm #

    De tigani nu vom scapa niciodata. Femeile lor sunt mereu gravide. Toarna puradei pe banda rulanta. Solutia ar fi sa plecam poate. Dar… unde?

  4. The Fan 06/08/2009 at 5:10 pm #

    @enzo deci noi suntem de vina pentru ca ei se comporta asa?

  5. Dojo 06/08/2009 at 5:50 pm #

    Enzo are you for real?

    Cum pana mea sa nu ii judec dupa lista de fapte “de bine” pe care uite numai Siropel deja dintr-o sfortare telectuala a pus-o deja la dispozitie?

    Cum sa nu fie ei de vina pentru rahaturile pe care le fac? Ce sa le mai facem?

    Au loc la scoli. Au loc PREFERENTIAL la facultati, in timp ce altii au platit bani grei sau au stat 1-2 ani acasa, ca nu au intrat. Si s-a picat acum niste ani pe note mari. In timp ce astora li se ofera DIN START sansa de a invata. Sunt o caruta de chestii care sa ii ajute si ii doare sub coada. Pentru ca din furat si alte smenuri fac bani intr-o zi cat noi, idiotii astia cinstiti, intr-o luna.

    Oradene, respectul e reciproc. Pup la voi ;)

  6. scorojit 06/08/2009 at 7:30 pm #

    Andy Mihail meriti o palma sa-ti revii. Cum poti sa spui asa ceva? Sa plecam din tara noastra, sa renuntam si sa le-o lasam tiganilor?

    BA decat cu romani ca tine…

  7. kaboom 06/08/2009 at 9:13 pm #

    Cand dai o tura prin Timisoara sa vezi ce fac acolo tiganocii??? Si-au tras viloace prin centru(aka au pus mana pe case nationalizate pe care le-au tuningat cu turnulete). Toate astea cu concursul cuiva din Primarie.

    http://bataiosu.wordpress.com/2009/01/23/mafia-tiganeasca-din-timisoara-isi-perfectioneaza-metodele-de-jaf-in-domeniul-imobiliar/

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/841322/Mafia-bastanilor-faza-santaj-termic/

    Bine nu se va sfarsi pt ei….

  8. enzo 06/08/2009 at 10:22 pm #

    @the fan – am zis ca nu e doar vina lor, dar si ca oamenii de azi nu mai stiu sa ii tina la respect cum se facea pe vremuri – exemplul cu bunamea :D .

    solutia nu e sa ne mutam noi ci sa ii exportam pe ei, preferabil in anglia, franta, italia scandinavia si alte parti care ne intreaba de ce nu rezolvam noi problema asta, sa vada si ei cum sta treaba.

  9. Teniescu 06/08/2009 at 10:48 pm #

    Te-au cam marcat tiganii. Nasol. Chiar acum vreo 2-3 zile imi povestea cineva cum a murit un tip intr-un “accident” dupa ce un tigan mafiot a crezut ca a luat bataie de la el. Dar asta era la Craiova.

  10. Titus 06/08/2009 at 10:53 pm #

    Mama, ai avut ceva de furca legat de minoritari…Sincer, eu personal nu am nimic cu ei pentru ca ei nu au avut niciodata nimic cu mine(la 2 metri era si greu :) )

    Oricum frumos articol – mi-a placut cum ao povestit exemplele

  11. Lucianu 06/08/2009 at 10:58 pm #

    Pentru ei se mai schimba cate ceva primesc case, ni se impune sa ii cunoastem sa nu-i mai vorbim de rau :) un presedinte tigan ne lipseste poate ala ar schimba ceva in romania, probabil nu pentru romani dar pt tigani ar face mult mai multe, decat fac presedintii nostri pentru noi.
    Eu nu am nimic cu ei, as putea sa fiu prieten cu oricare, dar sa fie civilizat, asta ar trebui sa se impuna TIGANILOR CIVILIZATIVA!
    Avand un loc de munca unde intru in 20-25 case/zi am vazut destule case (chiar si de romani) murdare si cu dezordine din cale afara (sa nu zic “ca si la tigani”) dar am vazut si case de altfel de tigani, curati si corecti (as vrea sa vad mai multi).
    Traditia lor cu nunta si facutul de copii cat mai devreme le pica bine stau bine mersi si traiesc din alocatia copiilor pe cand copii le sunt prin spitale aproape abandonati (cand se incearca a se intocmi dosare de adoptie apar de nicaieri si il iau pentru o saptamana/doua acasa apoi inapoi la spital pana`i bun de cersit).
    TRIST ca li se da atata bunavointa celor care nu merita, eu inteleg ca nu ii poti invinovatii ca sunt tigani dar cand se comporta ca si talibanii …

  12. alleks 06/08/2009 at 11:02 pm #

    Poate, prin absurd, ne enervăm şi noi, românii, precum italienii, să-i luăm puţin la “discuţii”. Însă problema e foarte gravă şi dacă nu o rezolvăm curând, nu vom avea loc pe străzi din cauza lor.

    Dacă nu ar fi aşa uniţi, ar fi mai bine. Adică mi-aş permite să-i sparg botul ăluia care mă atacă pe stradă. Dar cine are tupeul s-o facă, atunci când ştie că vin toate neamurile să-i taie gâtul dup-aia?

  13. cimajes 07/08/2009 at 12:53 am #

    Intai Arhi, apoi Dojo, acum tu, pai, de ce nu se face o campanie anti-tigani:-?? Macar un banner ceva, sa vada lumea ca nu toti ii pupa undeva pe astia…

  14. Alexandru Seres 07/08/2009 at 4:37 am #

    Eu sunt ungur si am fost batut de mai multe ori de romani. Am fost si furat de ei. Unul a scos la mine un cutit. Altii ma mint si ma insala zilnic, dar ei sunt politicieni. Ce sa fac? Sa emigrez sau sa infiintez un ONG?!

  15. Alexandru Seres 07/08/2009 at 4:39 am #

    PS: Am cunoscut si romani corecti, tot respectul.

  16. Bogdan 07/08/2009 at 8:20 am #

    @enzo esti prostalau. chiar n-am cuvinte si nu pot sa-mi imaginez cum reusesti sa gadesti asa. hai sa ti-o dea 2-3 colorati la kk si sa te vad cum in acel moment le explici ca “asa nu e bine dragii mei”.
    o zi buna tuturor! m-am ofticat de dimineata :|

  17. FlorinM 07/08/2009 at 10:28 am #

    Tiganii sunt o problema reala, insa nimeni nu face nimic sa scapam de ei.

    Sug milioane de euro de la stat si de la UE ca sa ce ? Ca sa nu munceasca in continuare, ca sa fure, ca sa ne faca de ras restul lumii. Ajutoare mai multe pentru ei decat pentru romani ? Stiti cum e tratat un turist roman care merge in Italia ? Ca ultimul rahat, ca un criminal.

    Sunt scursurile societatii, si ce e mai rau ca media din Romania a ajuns sa faca chiar telenovele despre ei. Cum pula mea se intampla asta ?

    Ar trebui inchisi, batuti, pusi la punct. Ori traiesc civilizat in Romania ori sa plece. Ne-au imputit destul aerul si au facut destule talharii.

  18. enzo 07/08/2009 at 12:00 pm #

    @Bogdan – fara acuze din astea te rog. Nu ai inteles nimic, citeste cu atentie ce am scris si poate intelegi si tu despre ce e vb, desi ma cam indoiesc.

    Violenta nu e o solutie, nu a fost si nu v-a fi niciodata in probleme de genul asta. Aplicarea legii in mod corect, ferm si egal pentru toata lumea, da ar fi o rezolvare.

    @seres – e vorba despre tigani. De ce vorbesti despre romani ? Cei mai buni prieteni ai mei sunt unguri si ei nu dau 2 bani pe politica la fel ca tine probabil dar injura si ei ungurii cum o fac si eu uneori, ii injura si pe romani cum fac si eu destul de des… motive se gasesc oricand.

    Dialogurile duse aci nu au o directie constructiva, pot atrage etichetari si posibil unele sanctiuni sefului de blog. E o problema sensibila care trebuie tratata cu diplomatie.

  19. Cristian 07/08/2009 at 12:52 pm #

    Hai ca nu o fi draq` atat de negru precum pare.. chiar mi-am amintit de articolul asta in timp ce am coborat sa cumpar lapte si spre supriza mea, pe str. Transilvaniei niste TIGANI angajati ai RER maturau..
    Si cum e proverbul “Orice padure are si pomi uscati..” acum as spune “In orice padure uscata mai creste si cate-un copac verde..”

    A generaliza discutia in jurul unui grup de oameni sau natie este de condamnat. Nu ma crezi? Vezi exemplul romanilor discriminati in Italia si o spun pe propria piele – am fost, am lucrat in Italia si chiar mi-a fost apreciata/respectata munca – in al 2-lea an de munca mi-a fost incredintat restaurantul, n-am mai fost un simplu` ospatar.

    Deci in concluzie: NU e bine sa pui eticheta! La fel cum sunt convins ca nici tuturor bloggerilor din Romania nu le arde de bagatu` lu` Mircea Badea in “aceeasi oala”, unii il condamna, altii il apreciaza. Ying/Yang – Bine/Rau – Pozitiv/Negativ.. orice medalie are 2 fete.

    MY2C

  20. RomEaDy 07/08/2009 at 6:47 pm #

    WOW

  21. Magus 07/08/2009 at 10:27 pm #

    Iar o dai din putzu gandirii la fel ca aia cu bucurestenii. Oricat de anarhist as fi, atitudini de genul asta nu rezolva nimic. Suna a hippiotism ieftin dar te asigur ca nu limbajul si atitudinea violenta e solutia. Din contra. Sunt oameni care intra in puscarie pt fapte minore (te-a prins cu jdemii de giga de muzica pusa la share, de exemplu) si dupa 1-2 ani ies animale gata sa-ti ia gatul pt ca te-ai uitat nu-stiu-cum la ei. Ma rog, sper ca intelegi ideea sau daca nu o intelegi tu, poate o inteleg ceilalti.

    Unul din motivele pt care am plecat de acasa este si tiganizarea orasului in care am crescut. Nici prin cap nu-ti trece ce se intampla acolo si cata muie-ti poti lua.

    Problema integrarii lor este ceva mai complicata si ong-urile curului nu vor rezolva nimic. Doar toaca bani ca sa mananca si gura lor ceva. Am trait printre tigani din prima zi si pana am plecat.

  22. kaboom 07/08/2009 at 11:15 pm #

    @ Alexandru Seres:
    Eu sunt roman si am luat bataie de unguri. Ei erau 6, eu eram singur. De ce m-au lovit, nu stiu…Dar am multi prieteni unguri. Si imi place in Ungaria..:)

  23. Alexandru Seres 08/08/2009 at 4:21 am #

    @kaboom: Mda. Mai ramane sa ne batem toti intre noi, ca chiorii. Si apoi sa emigram in State.

    Ceea ce spune Oradeanul in postare nu e altceva decat rasism, oricata dreptate ar avea sa fie suparat pe tigani. Cu atitudini de acest gen nu se rezolva nimic, doar se inrautatesc lucrurile.

  24. krossfire 08/08/2009 at 12:06 pm #

    Enzo : ”nu poti trata problema tiganilor doar prin faptele lor.” – nu doar ca e inceputul unui post alambicat dar este si o greseala fenomenala. Daca nu prin faptele unui om emiti o judecata, atunci prin ce ? Prin simplul act de a se fi nascut ?

    Alexandru Seres : Asa, e rasism, si ? Hai sa-l educam pe Oradeanul ! Hai sa educam bloggerii astia nenorociti si sa-i lasam naibii de tigani sa ne faca fasii copiii. Ce naiba, romanii sunt aia nenorociti. Sa fim seriosi, daca minunata criza mai tine doi ani (si in Romania probabil o va face) vei vedea cum o groaza de lucruri se vor rezolva definitiv.

    Am trecut prin toate fazele, de la toleranta la rasism de cea mai joasa speta. Cert este, ca intre cele doua extreme am intalnit fix doi tigani care sa merite efortul de a-i educa si integra si o groaza de indivizi pe care cel mult i-ai putea integra in clasa suboamenilor. M-am chinuit trei ani de zile sa tolerez si accept dar locul meu nu-i asta, sa stau cu mainile in san cand imi vad amici acostati si batuti si sa ma gandesc ca poate si eu as fi un gunoi agresiv si frustrat daca m-as fi nascut cu pielea mai neagra.

    De cate ori ati vazut tigani sa faca eforturi prointegrare ? De cate ori ati vazut ca indivizii astia sa faca un minim efort spre ”ceva” ? Cand te uiti la afro-americani si vezi linii intregi de cantareti, inventatori , etc realizezi ca au existat oameni care si-au depasit conditia. Cate sanse sunt ca intr-o multinationala seful tau sa fie rrom ? In cazul lor cu cine veniti, cu trei mari cantareti , un violonist si cu Niro ? Sa fim seriosi…

    Ultima experienta de bun simt : Stau pe o strada curata si destul de mica. Exista o singura casa de tigani pe tipicul maimuta burtoasa + piranda + 4 puradei. Miroase a urina, sunt tone de gunoaie la usa, maimuta sta toata ziua pe gard (mancand seminte si injurand) iar cei de la Urban sunt luati la suturi cand vor sa stranga. Ce sa mai zic cand ii vad zilnic trantiti pe asfalt sau pisandu-se pe ziduri ? Cati si de cate ori sa ierti ?

    Pe langa terfelirea imaginii si alte lucruri care tin si de alt popor nu cu mult mai elevant, anume romanii, exista tone de prejudicii aduse majoritatii in zonele locuite de rromi. Nu neg rolul unor ONG-uri dar o buna parte din membrii lor sunt minoritati de profesie, oameni care intr-o gretoasa perioada politica luau locul tortionarilor frustrati.

  25. koma 08/08/2009 at 1:04 pm #

    Nu exista solutie pentru integrarea lor, pentru ca ei nu doresc sa fie integrati si nici nu apartin vreunui loc anume.

    Daca ne uitam la tarile “curate”, care evident se dau cele mai tolerante natiuni ale planetei, observam ca acolo tiganul comun nu are acces. Poate daca face dovada ca are diverse proprietati, functii, etc, il lasa, dar cu sacul in spate nu ai ce cauta acolo, iar daca ajungi ilegal esti in cel mai bun caz tinut la racoare.

    Solutia[neonazista] pe care am imaginat-o in anii copilariei este cred si acum cea mai eficienta: alocarea unui areal proportional suprafata/populatie[sa zicem ipotetic, zona bucurestiului :))] in care sa-si faca guvern, structuri, vama, ce vor. Nu vor lipsi, desigur, marile ziduri chinezesti de jur imprejur.

    Personal as prefera o reteta de umanizare si a lor si a multora dintre nationalii si conationalii care ne fac tara de rusine, dar acestea sunt si vor ramane utopii.

  26. The Fan 08/08/2009 at 1:25 pm #

    @alexseres rasismul de mai sus are niste motive bine intemeiate. Daca n-ai fi primit nimic de la romani decat injuraturi si bataie crede-ma ca ai avea si tu boala pe ei (la fel cum am eu pe cei din Galati), iar daca te-ar fi tratat cu respect toata viata ta i-ai respecta si tu, indiferent de ce spun ceilalti. Am dreptate?

    Sper sa nu ajungem si noi la situatia din Ungaria (cu tiganii vreau sa zic).

  27. Robert 08/08/2009 at 3:12 pm #

    Sunt total de acord cu parerea ta.
    Respect.

  28. Magus 08/08/2009 at 3:47 pm #

    Daca ne uitam la tarile “curate”, care evident se dau cele mai tolerante natiuni ale planetei, observam ca acolo tiganul comun nu are acces. Poate daca face dovada ca are diverse proprietati, functii, etc, il lasa, dar cu sacul in spate nu ai ce cauta acolo, iar daca ajungi ilegal esti in cel mai bun caz tinut la racoare.

    @Koma, fix aiurea vezi lucrurile. Acolo nu are NIMENI “acces” daca nu se poate adapta sistemului. Tigan, hispanic, asiatic etc toaata lumea trebuie sa se supuna sistemului. Exact tratarea TUTUROR oamenilor in acelasi fel, rezolva lucrurile. Acolo legile functioneaza, nu prea dau loc de “invarteala”. La noi poti muri cu legea in mana sau poti fura cu legea in mana. Daca e bun sau nu sistemul lor, daca are si parti negative, asta e alta mancare de peste. Nu exista sistem perfect. In anumite situatii poate functiona si in altele nu. Gargara asta ieftina pe bloguri nu rezolva nimic. Trebuie facute presiuni asupra legiuitorului

  29. koma 09/08/2009 at 10:49 am #

    @magus, merci de incurajare

    este exact acelasi lucru, dar iti place tie sa faci pe desteptul. asta spun si eu, ca intr-un sistem in care legea se respecta, poporul romulan nu are sanse de supravietuire.

  30. Cristi 09/08/2009 at 4:19 pm #

    Ei traiesc in mizerie si saracie de mici… sunt needucati pentru ca ii fac la 15 ani. La scoala nu-i cine sa ii trimita. De parinti model nu prea au parte, ba mai mult tot parintii ii si exploateaza. Au parte si de niste reguli si legi tiganesti care ii izoleaza uneori de societate.

    Nu trebuie sa fii nici foarte inteligent si nici rasist sa constientizezi ca un copil de tigan crescut in conditiile de mai sus nu va ajunge om niciodata. Nu toti sunt asa, dar asa e majoritatea. Cu ce plm ii discriminez daca asta e adevarul ? ONG-urile care ii protejeaza “de discriminari” mai bine i-ar proteja de ei insisi. Daca cineva chiar vrea sa faca ceva pentru ei sa faca programe de integrare a lor in societate. Cum? Sa fata programe de ajutare si ma gandesc la un exemplu. Statul face anumite contracte cu unii angajatori, subventioneaza o particica din salariu (5-10%) si ii trimitem pe toti in ferme si prin constructii. Nu vor sa munceasca? Ia muie ajutor social. Si crd ca toata lumea castiga. E doar o idee…cine-i abilitat poate gasi mult mai multe si sa puna la punct diferite detalii.
    Dar nu sa ii tinem pe bani de la stat si de restul sa faca rost tot jefuindu’ne pe noi.
    Sunt sigur ca sunt intre ei oameni care ar vrea sa munceasca dar nu-s bagati in seama pentru ca patronii prefera sa nu riste.

    PS: Am avut si eu cateva episoade si eu care m-au facut sa “ador” tiganii.

  31. Catalin 09/08/2009 at 5:33 pm #

    Salut,
    Apreciez si sunt de acord cu ce ai scris, in cea mai mare parte. Am avut coleg de facultate rom si am ajuns sa am tot respectul pentru el; asta ma face sa cred ca ORICINE se poate integra daca vrea. Trebuie doar sa vrea si sa lupte pentru asta, intr-adevar, poate mai mult ca un roman.
    Insa de aici si pana la realitatea care ne inconjoara e cale lunga.

    Am propus articolul pentru promovare pe FTW. Poftiti la vot! ;)

  32. Chivescu Daniel 13/08/2009 at 10:13 pm #

    Mult timp am fost preocupat de problema tiganilor. Sufeream si inca nu m-am vindecat de blestemul de a le ura natia pana la a comite un genocig national in randul lor.
    Il blamam pe Hitler pentru ceea ce le-a pricinuit evreilor, insa puneti-va in situatia lui: sa vezi cum poporul tau este subjugat la nivel financiar de evrei…ASA CEVA NU SE PUTEA! Asa ca a facut ceea ce ar fi trebuit sa facem si noi cu tiganusii nostrii, jmecherii nostrii.
    Providenta nu exista pentru nenorociti ca acestia si cu mana pe Biblie erau momente cand as fi jurat ca daca aveam o putere divina i-asi fi omorat pe toti.
    Am avut mereu discutii lungi cu tatal meu despre problema tiganilor in Romania si mereu ajungeam la contradictii. Tata mereu aducandu-mi exemple gen Madalin Voicu, Stefan Banica Jr si Senior, Lucescu Jr si Senior, Connect-R, Banel sau alti rromi care s-au ridicat din randul satrei si au ajung oameni respectati. Eu aveam acelasi raspuns: “Tata, cu o floare nu se face primavara!”.
    In ziua de azi UNICEF si ONU sunt cei mai mari dusmani ai nostrii deoarece lor le dau doar drepturi si pe noi ne pune sa fim toleranti: “e la moda sa fim toleranti dar nu reinviem Sodoma” cum spunea un vers din o celebra melodie a Parazitilor ce trata problame rromilor si modul in care am ajuns sa fim asociati cu talharii, violatorii si pungasii lor.
    In ultima vreme insa am ajuns la concluzia ca daca urasti ceva din tot sufletul si ii arunci numai tarana in ochi e si cazul sa raspunda violent. De aceea voi incerca sa vad partea lor a problemei decat a noastra. Pana si un caine daca-l bati si il injuri toata ziua, va ajunge sa te muste.
    E o problema delicata si cred ca de vina suntem noi!
    Trebuie o analiza mult prea amanuntita pentru a trata acest subiect complex. Americanii sunt cei mai practiti, tiganii lor, indienii sunt inchisi in rezervatii… poate ca ar trebui sa le luam exemplul.

  33. Satu Mare 13/08/2009 at 10:38 pm #

    Nu suport tiganii. Asta e. Poate sunt discriminator, sau cum sunt. Dar pur si simplu am avut mult prea multe probleme din cauza lor ca sa imi mai pese.

  34. LoLz 13/08/2009 at 11:48 pm #

    Tziganii=ce-a mai borata natie de pe fata pamantului.

  35. Alina 15/08/2009 at 11:35 am #

    Cum sa fim toleranti cu tiganii cand ne fura, ne injura pe strada daca nu le dam ceva atunci cand cersesc, cand ne acosteaza insintent cu “tanti, da si mie un ban sa-mi iau si eu o paine(desi il vezi apoi cu tigara in gura), cand ne agaseaza la terase ( mie mi s-a intamplat ne n* ori sa iau pranzul afara la o terasa si sa vina la mine sa imi ceara manacare sau orice mai aveam pe masa ) , cand fac galagie in fata blocului cu manele si injuraturi la ore tarzii in noapte desi a doua zi este zi de munca nu weekend ( numai pt unii, evident nu pt ei) , cand fac copii “fara numar” cum le place sa spuna si apoi ii abandoneaza in centre de plasament ( matusa mea lucreaza intr-un astfel de centru si din 14-15 copii, toti sunt de etnie roma; stiu un caz in care o tiganca si-a abandonat toti 3 copii ), cand femeile lor stau toata ziua la poarta si mananca seminte, barbatii si copii lor se plimba prin oras cu mercedesurile, audi q7 si bmw x5 dupa Dumnezeu stie ce si totusi au masini scumpe si vile roz si portocalii de iti iau ochii ?!
    Cum sa fim toleranti?
    P.S. Exemplele ar putea continua la nesfarsit, m-am nascut si am trait 20 si ceva de ani intr-un oras in care prevad ca in scurt timp romanii or sa devina minoritari, dar din pacate nu rezolv nimic, decat ma enervez degeaba.

  36. Cantemir 17/08/2009 at 1:23 pm #

    De acord cu autorul articolului!

  37. littl3l0rd 25/08/2009 at 2:01 pm #

    Eu locuiesc la 2 strazi de *BLOCUL NATO*.Oradeanul cu siguranta stie ce inseamna si despre ce vorbesc.
    Eu totusi sunt sigur ca daca va creste nivelul de trai si la noi.Progresul tehnologic va creste, nu va mai fi nevoie sa integram pe nimeni. Acestia vor disparea cu desavarsire. Caci nu este natura umana ci comportamentul uman ce ne defineste caracterul. Natura umana e doar o predispozitie spre bine sau rau dar pana cand nu are cine sa iti trezeasca sentimentul printr-un comportament negativ sau pozitiv nu cunosti acel sentiment, fie vorba despre orice.De ce face media ceea ce face ?! De ce ii mediatizeaza asa de mult ?! E vorba de bani. Credeti ca televiziunii ii pasa de ei, televiziunea vrea doar “rating” ca asta aduce bani. Problema ii de oamenii interesati de acesti mascarici din media. Asa ca sunt partial deacord cu toate cele spus aici insa si noi avem mult pana sa ajungem sa spune ca suntem civilizati :). Poate cand vom depasi sistemul monetar. Ar fi primul pas catre civilizatie !

  38. littl3l0rd 25/08/2009 at 2:19 pm #

    PS: Recomand tuturor, cel putin celor care nu au vazut, filmul documentar Zeitgeist Addendum. http://www.zeitgeistmovie.com/

  39. dbmaster 28/08/2009 at 12:21 pm #

    ranga… ranga e solutia si atitudinea mult mai agresiva fata de a lor… faceti si voi ca mine (desi sunt insurat si am un bebe): cand ii prindeti la cersit printre masini luati-i de cap si loviti-i de parbriz, daca ii vezi cu gura mare loviti-i in dinti direct (sa nu va fie frica de aspect pt. ca tiganul are doar gura mare si daca il lovesti tu primul va fugi), nu acceptati sa se bage in fata, spuneti-le ca sunt tigani si nu merita sa fie ajutati si agresati-i cel putin verbal etc. Daca si voi ati fi facut asa si nu ati fi cascat gura cu totii sau mai rau nu ati fi comentat fata de un roman care agresa un asa zis amarat de culoare nu s-ar fi ajuns aici. Doar ca nu aveti curaj, romanii sunt niste pizdulici cu gura pe jumatate pe dupa colturi, iar aia care au gura mare si incearca sa-i sparga la nas pe tigani si care nu accepta sa fie calcati in picioare sunt catalogati drept agresivi, insesnibili si cine mai stie ce calificative dexologice inventate de fricosi si viezuri ascunsi in gauri de sarpe si in spatele ipocriziei si a fricii.

  40. dbmaster 28/08/2009 at 12:27 pm #

    ah… inca ceva… v-ati descarcat cu totii pe site-ul asta si va duceti acasa sau la o tigara linistiti ca ati protestat si voi.. de fapt v-ati pierdut cateva minute (cum sunt si eu sigur ca o fac chiar acum) din viata ca sa va raciti degetele si sa va linistiti constiinta… de fapt ati facut o laba trista fara rezultat convenabil.
    pe bune acum si fara falsa modestie: imi puteti spune cati dintre voi, cei de mai sus, aveti curaj sa futeti un tigan in gura!?

  41. dbmaster 28/08/2009 at 12:31 pm #

    sau sa loviti in fata o tiganca cu copilul in brate cand incearca sa te faca la buzunare cu japca!?

  42. dbmaster 28/08/2009 at 12:32 pm #

    sau sa blocati o masina plina cu tigani cand se baga si depaseste coloana pe contrasens!?

  43. dbmaster 28/08/2009 at 12:32 pm #

    sau sa va luati bata de baseball pe care o tineti ca fraierii sub scaun si sa-l ajutati pe un biet pensionar agresat de tigani imputiti!?

  44. dbmaster 28/08/2009 at 12:34 pm #

    sau sa coborati in fata/spatele blocului si sa goniti satra de tigani aciuiti acolo!?

  45. dbmaster 28/08/2009 at 12:35 pm #

    sau sa-i chemati pe obositii aia de gabori de sectie in continuu pana va rezolva problema sau pana se enrveaza si ei ca nu isi fac treaba!?

  46. dbmaster 28/08/2009 at 12:38 pm #

    ultimul post:
    stiti de satisfactie simti cand crapi capul sau umilesti un tigan borat dupa ce s-a uitat la tine cu dispret din cacatul lui de masina de lux la care oricum habar n-are sa umble la butonasele alea colorate frumos!? incercati si voi… e garantat…

  47. Vlad 29/08/2009 at 2:37 am #

    Aceste scursori trebuiesc decimate, e imperios necesara existenta unei legi rasiale in Romania, tiganii in India sau in ocean!!!
    Fara Legea Deportarii, Legea Familiei, o legislatie etnica crunta, Romania se va ruina!!!Gunoaiele de la Strasbourg sunt responsabile!!!Acest cancer tiganesc ii va ajunge chiar si acolo, in Franta!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.